Wednesday 29 October 2014

A HECTIC WEEK


Bismillahirrahmanirrahim.
Lama menyepi sejak cuti Deepavali, almaklumlah sibuk buat maruku,hihi. Minggu ni baru dapat tulis mengenai "hectic week". Bagi Jaja, setiap minggu hectic. Sejak akhir-akhir ni, setiap ruang adalah terisi, rasa nak pergi tandas pun tak sempat. Kalau jam belum tunjuk pukul 11.00 malam, memang takkan balik rumah. Menimbun kerja kat office yang perlu disiapkan. Sabarlah wahai hati, tabahlah wahai diri. Banyak tanggungjawab di bahu yang digalas. Fikir positif, untuk kemajuan diri sendiri.

Kadang-kadang mulut ni da menguap berjuta kali, tapi apa boleh buat, banyak deadline yang mahu dikejar. Allah, berilah aku kekuatan untuk menempuhi hari-hari mendatang. Post ni pun ambil masa beberapa hari, banyak kali Jaja simpan di draft sebelum betul-betul siap. Dengan urusan ke mahkamah, berurusan dengan pihak insurans lagi, panggilan telefon, KPI bulanan, fuhh berpeluh nak tangani satu-satu masalah. Sampai rakan serumah pun pelik, apa la jawatan si Jaja ni, sampai balik dekat tengah malam, ke pergi dating? Maaf ya adik-adik, Kak Jaja tiada masa dating-dating ni. Nak sangat dating, tapi dengan Allah. 

Tengok gambar kat atas nun, lebih kurang macam itu la keadaan Jaja (tapi takde la bersepah macam tu..). Bukan apa, sebab Jaja selalu cuti untuk uruskan pelbagai urusan peribadi, kadang-kadang faktor kesihatan, sebab tu kalau masuk kerja, terus kena pulun habis-habisan.


Tapi, walau bagaimanapun penghujung minggu Sabtu dan Ahad adalah yang paling membahagiakan. Macam biasalah, pengisian masa dengan keluarga. Memang Sabtu & Ahad Jaja tak fikir pasal kerja langsung sebab mahu beri ruang pada mak dan isi masa-masa berkualiti dengan anak. Mudah-mudahan impian Jaja jadi kenyataan.

Dalam hidup ni, kalau asyik fikir nasib dan masalah, memang boleh jadi gila. Selesai satu masalah, timbul pula satu masalah baru. Apa yang penting adalah, kita perlu fikir cara dan jalan untuk keluar dari masalah itu. Kalau asyik mengenang nasib memang takkan kemana. Setiap orang buat silap. Bangun dan bangkit dari kesilapan itu, teruskan perjuangan demi mencari masa hadapan. Dunia sudah akhir zaman, kejarlah dunia dan akhirat, biar seimbang. InsyaAllah, moga kita semua sentiasa dalam lindungan Allah. Sekian untuk kali ini, Assalamualaikum.

***************************************************************************
Sertai Akademi Bekerja Dari Rumah (ABDR) hari ini dan pilih pakej pilihan hati anda. Tiada paksaan. Bila anda sudah bersedia boleh hubungi saya segera.


Tiada caj penghantaran untuk buku-buku ini kerana semuanya adalah konsep ebook dan hanya dihantar melalui email. Jimat dan berbaloi-baloi. Pelbagai tips dan ilmu yang dikongsi oleh barisan penulis yang terdiri dari pengasas akademi, Puan Masayu Ahmad dan guru-guru online yang berpengalaman dalam bidang ini.


Ketahui "Rahsia Khidmat Pelanggan, Usahawan Online". Hanya tinggal 35 pembeli pertama sahaja. dengan harga RM30 dapat ebook Rahsia Khidmat Pelanggan dan satu ebook pilihan. Berbaloi-baloi. Hubungi saya dan dapatkan segera pilihan hati anda.


Khadijah Maskam
Pengurus Online
Akademi Bekerja Dari Rumah (ABDR)
Tel : 010-5398798 (sms/WhatsApp)
E-mail : khadijahmaskam@gmail.com
Kedai Online : KOLEKSI FESYEN JAJA



No comments:

Post a Comment