Thursday 19 November 2015

KEMBALI BERSIARAN!!

Bismillahirrahmanirrahim.
Alhamdulillah, akhirnya berjaya menggagahkan diri untuk update blog, hakhakhak. Last update adalah bulan May 2015, sekarang dah November 2015. Amek kaw, dekat setengah tahun tu bersawang. Mood tak mari, maka emosi negatif menguasai diri, haha.

Cerita terkini adalah Zafeera dah duduk sekali dengan Mummy since Ogos 2015. Maka itu pun salah satu faktor jugak payah nak update (alasannya) haha. Baru ku kenal erti sebenar bergelar ibu bekerjaya. Duduk opis busy dengan kerja, ragam manusia, cukup masa tepat pukul 6.00pm, automatik thumb print on time sekarang. Tiada lagi istilah "overtime". Lari pecut jemput Zafeera, balik rumah spend masa pengurusan diri & anak.

Dulu mungkin aku ada masalah kerinduan pada anak tu, maka terjejas kesihatan fizikal & mental, klinik panel pon bosan tengok muka aku je yang balik-balik checked in kat situ. Sekarang ni, boleh nampak perbezaan, jarang sakit, happy selalu, hati bahagia, sebab Zafeera si jantung hati dah ada kat sebelah, hihi.

Dan baru aku dapat alami pengalaman sebenar membesarkan anak dengan tangan sendiri, macam mana berjaga malam kalau anak sakit, macam mana nak layan kerenah anak yang makin membesar, kehulu kehilir attend appointment doctor dan terapi saban minggu, abiskan waktu hujung minggu bersama, tidur bersama, mengigau bersama, haha. Mencabar tu beb.

Namun, Alhamdulillah, itu lah nikmat menjadi seorang ibu yang aku dok tunggu-tunggu dari dulu. Banyak lagi yang akan kami lalui bersama. Moga Allah permudahkan jalan dan beri aku kekuatan dan kesabaran yang tinggi dalam mendidik Zafeera. Cukuplah seorang, kerana sesungguhnya aku mungkin tak mampu nak jadi ibu yang terbaik kalau ramai anak, hoho. Macam ada hidden message di situ, kihkihkih.


Nanti aku cerita lagi perkembangan kami. Zafeera sekarang dah 1 tahun 6 bulan, tapi masih belum berjalan. Masih berusaha dengan fisioterapi dan ot, disamping doa moga Allah permudahkan segalanya. Last appointment dengan doc, Zafeera ok, cuma masalah gross motor disebabkan kesan sampingan dari failed vacuum masa lahir aritu. Senang cakap, masalah saraf akibat dari proses vacuum. Yang lain ok. Nanti kita sambung cerita lagi. Bye!!!!!!!

Officially jadi co-pilot & PA mummy,hihi
  

No comments:

Post a Comment