Thursday 11 February 2016

YEAY! MUMMY SUDAH RESIGN

Bismillahirrahmanirrahim.

Yeay!! Mummy sudah resign. Macam tajuk ebook ABDR kan? Yea, saya sudah resign, dengan izin Allah, saya kini bergelar WAHM sepenuhnya. Tanggal 22 Januari 2016 menjadi hari terakhir saya bergelar wanita berkerjaya dan makan gaji. Seronok kedengaran bunyinya. Realiti? Masih terlalu awal untuk dinilai.

Walaubagaimana jua, saya bersyukur kerana dipermudahkan segala urusan. Di usia 28 tahun 5 bulan, saya telah melepaskan jawatan sebagai Production Assistant di Technomeiji Rubber Sdn. Bhd. dengan harapan dapat memberikan tumpuan sepenuhnya buat anak tunggal saya Zafeera di samping dapat membantu ibu di kampung menguruskan adik-adik yang masi bersekolah.

Pada hari ini, iaitu hari ke-14 semenjak saya resign, saya bersyukur dapat melihat anak saya membesar di hadapan mata dengan begitu banyak perkembangan positif. Rasa bertuah dapat berbakti kepada ibu dan keluarga sendiri. Siapa kata mudah bergelar suri dan ibu sepenuh masa? Jauh beza dari kehhidupan berkerjaya. Namun, tiap saat amat berharga dan tak ternilai dek kerana dapat bersama anak dan ibu tercinta sentiasa.


Berbekalkan semangat dan tawakal serta usaha yang tidak pernah putus, saya berazam akan terus melangkah kehadapan demi anak dan keluarga. Semoga para sahabat dapat mendoakan saya agar terus tabah dan dikurniakan kekuatan untuk menempuh hari esok. Insya Allah..

Khadijah binti Maskam
Pengurus Online
Akademi Bekerja Dari Rumah (ABDR)
Tel : 011-1998 6449 (sms/WhatsApp)
Email : khadijahmaskam@gmail.com 

No comments:

Post a Comment